CARPETA 3- Proves i esbossos amb tinta + Dibuixos definitius descartats


 

  • 3.1 Primeres proves amb tinta i plomí I (8-11-17)

  • Primers petits dibuixos independents fets directament amb plomí i tinta i posteriorment omplint algunes parts amb més tinta. En aquest full, hi apareixen els esbossos de dos dibuixos que han acabat sent dues de les deu il·lustracions finals (Vikor a Neuengamme i Mirada Angie).

 

  • 3.2 Primeres proves amb tinta i plomí II (8-11-17)

  • Proves de cos sencer de Viktor i Angie, un pla de detall d’una mà i dues proves de l’esbós original 1.18 d’en Viktor amb la viola.

 

  • 3.3 Primeres proves amb tinta i plomí III (9-11-17)

  • Més proves dels personatges fets directament amb tinta. Aquí també apareixen dos esbossos per a dues il·lustracions finals més (Franz Börgmann com a salvador i Viktor amb Parviz). Alguns d’aquests dibuixos estan fets primer amb plomí o primer fent una taca general amb el pinzell per posteriorment resseguir la figura amb el plomí.

 

  • 3.4 Proves de traç Viktor a Neuengamme

  • Tres proves més abans de fer la il·lustració final per tal d’experimentar amb el traç i decidir quin és el més adient per a la situació que s’explica en el relat. El primer dibuix a l’esquerra va ser fet directament amb el plomí i d’una sola línia, és a dir, intentant no modificar el traç ja fet o corregint-lo amb més línies. El dibuix central està fet a partir de línies de construcció, tal i com es pot veure en el cap del personatge. L’última prova està feta a partir d’una taca general que em va servir per ubicar aproximadament les dimensions de la figura i la forma d’aquesta. Posteriorment, vaig fer-la amb línies de construcció a partir de la taca general, cosa que em va començar a donar la idea d’utilitzar les taques per expressar l’interior dels personatges (taques interiors i taques exteriors). Finalment em vaig decantar per fer la il·lustració final a partir de la segona prova, però afegint-hi el concepte de la taca.

 

  • 3.5 Prova L’abraçada

  • Primera prova de quatre per experimentar també el traç i provar noves idees abans de realitzar la il·lustració final. En l’apartat de les il·lustracions finals del treball, s’hi explica més detalladament el perquè d’aquestes proves i el seu significat. Aquesta primera va ser feta primer a llapis i després repassada amb tinta, ja que volia provar si era millor fer abans les il·lustracions amb llapis i poder equivocar-me i esborrar per tal que quedessin més pulcres.


 

  • 3.6 Proves L’abraçada

  • Amb aquestes tres proves més a partir del dibuix anterior, em vaig adonar que necessitava fer els dibuixos finals directament amb ploma per tal que quedessin visibles totes les línies de construcció o les solitàries que es veiessin imperfectes. Així, doncs, vaig fer aquestes tres proves. En el primer cas vaig dibuixar altra vegada els dos personatges abraçant-se, però directament amb el plomí. La segona prova consisteix en construir les dues figures a partir d’una taca general, i en l’últim cas vaig fer aquesta mateixa idea, però creant un fons a partir d’una taca i afegint el paràgraf del relat que el dibuix descriu.

 

  • 3.7 Prova Viktor amb text (7-12-17)

  • Full de mida DIN-A5 ple de dibuixos del rostre d’en Viktor, d’ell de cos sencer, dels seus ulls o tocant la viola. Es tracta de petites proves fetes directament amb el plomí i tinta negra, és a dir, la que no estava pensada per a utilitzar en els dibuixos finals. Hi ha moltes taques, algunes d’elles fetes sense voler, però permeten que els dibuixos connectin entre sí, tot i representar diferents moments de la història. Aquesta i la següent prova es van fer principalment per provar la idea d’incloure fragments de la història escrits al voltant dels dibuixos, per tal de donar la impressió que fos l’escriptura del narrador.

 

  • 3.8 Prova Angie amb text (7-12-17)

  • Dibuix en DIN-A5 que té la mateixa finalitat que la prova anterior, però aquest cas amb el personatge de l’Angie.

 

  • 3.9 Retrats Viktor i Angie (+paper vegetal)

  • Dibuix en DIN-A5 d’en Viktor i l’Angie fet directament amb tinta i amb la presència de moltes taques. També hi és el paper vegetal amb el qual vaig calcar els rostres per fer-ne la il·lustració final, tot i que a últim moment vaig decidir-me per canviar per complet el rostre i l’expressió de l’Angie.

 

  • 3.10 Prova de traç I retrat Viktor

  • Prova feta per experimentar amb el traç a partir del rostre d’en Viktor del dibuix anterior. En aquest cas, vaig dibuixar primer a llapis i després ho vaig repassar amb tinta, tot i que ho vaig deixar inacabat en preveure el seu resultat.

 

  • 3.11 Prova de traç II retrat Viktor

  • Prova amb la mateixa finalitat que la de l’anterior, però amb la diferència que aquest dibuix el vaig fer directament amb tinta, cosa que em va fer veure que deformava les proporcions del rostre.

 

  • 3.12 Dibuix definitiu descartat Viktor amb viola IV

  • Dibuix a partir de l’esbós 1.18. Aquesta va ser la primera il·lustració final que vaig fer, però al final de tot la vaig repetir diverses vegades fins a aconseguir el resultat desitjat

  • 3.13 Dibuix definitiu descartat Viktor amb viola V

  • Dibuix de Viktor tocant la viola inacabat i descartat per la desproporció dels braços i per la rigidesa de la figura en general, tot i que la taca interior m’agradava.

 

  • 3.14 Dibuix definitiu descartat Viktor amb viola VI

  • Últim intent de Viktor tocant la viola abans d’aconseguir fent el definitiu. Aquest dibuix està inacabat perquè en el moment de fer-lo vaig tenir la idea de girar el cos una mica per fer-lo de ¾, d’aquesta manera trencaria amb la rigidesa i l’estranya postura de la figura, ja que el seu cap està completament en perfil però el seu cos gairebé frontal, recordant una mica així a les pintures egípcies. A més a més, vaig voler superar el problema dels braços i de la perspectiva de la viola.

 

  • 3.15 Proves d’escriptura Joden niet gewenscht

  • Proves de cal·ligrafia per concretar amb quin estri escriure Joden niet gewenscht (“Els jueus no són volguts” en neerlandès) en l’aparador que apareix en la il·lustració La ciutat d’Amsterdam.

Segueix-me  

  • Blanco Icono de Instagram
  • Icono social Instagram
  • Twitter Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Icono social Vimeo
  • YouTube Social  Icon

© 2018 per Valèria Cuní Capellà.