IL·LUSTRACIÓ 3: FRANZ BÖRGMANN COM A SALVADOR

En aquesta il·lustració, hi apareix per primer i últim cop el personatge d’en Franz, ja que és l’únic moment en la història en el qual el narrador parla d’ell a partir d’una experiència i situació que va viure amb ell, a més a més de ser una figura clau en el moment de la història.


 

Com en l’esbós original, en Franz apareix amb una actitud tranquil·la i elegant, mirant cap endavant, amb una mà subjectant un cigarret i l’altra a la butxaca, apartant una mica el seu abric de la SS, d’on havia desenfundat la seva pistola per protegir  l’indefens Viktor de l’atac d’uns soldats nazis.

 

Amb aquesta il·lustració he volgut representar dos conceptes. Per una banda, introduir en les il·lustracions la representació del personatge d’en Franz i fer conèixer en quina situació està, ja que la seva taca del front ens mostra que es troba en la mateixa posició que l’Angie. Per l’altra, he volgut transmetre la visió d’en Viktor, ja que sembla que quan veiem el dibuix el veiem des de punt de vista d’en Viktor, tal i com si veiés en Franz en la situació que ell narra i recorda. La taca exterior que envolta en Franz no representa el seu interior, sinó el d’en Viktor, ja que representa que es troben en un carreró on l’acaben d’atacar, així que no és pas un lloc agradable, i pel que acaba de passar se sent encara més discriminat per ser jueu. Però, per altra banda, en Franz, a part de ser el seu amor, també acaba de salvar-lo del perill que l’amenaçava, així doncs, al voltant d’aquest no hi ha presència de la taca, la qual en aquest cas simbolitza la por.

Segueix-me  

  • Blanco Icono de Instagram
  • Icono social Instagram
  • Twitter Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Icono social Vimeo
  • YouTube Social  Icon

© 2018 per Valèria Cuní Capellà.